Näytetään tekstit, joissa on tunniste laihdutus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste laihdutus. Näytä kaikki tekstit

tiistai 14. huhtikuuta 2015

Mittauspäivä

Venähti mittaus päivä tiistaihin,koska olin eilen yötä ystäväni luona.
Eilen tuli liikuttua ihan tehokkaasta. Askelmittarin mukaan yli 14km ja illalla tein vielä jumpatkin!:) Esinmäinen tavoite saavutettu eli alle 95kg! Sallin siis itselleni lahjan ja tilasin käytettynä aktiiviuus mittarin! Josko se antaisi lisä pontta liikkumiseen. Minulla on myös muutamia vuosia sitten ostettu sykemittari johon kävin tänään ostamassa uuden patterin:)


Tänään otin myös "viralliset" kuukausi kuvat itsestäni ja en kyllä näe niissä muutosta:/ Rohkeus ei vielä niitä taida antaa periksi julkaista,ei ole nimittäin mitään kaunista katseltavaa.
Eilen söin myös aamusta fritti muikkuja ja päivällä salaattia kera broileri jauhenlihan. Tänään oltu ruodussa ja itseasiassa kohta on taas "ruoka-aika". Tavoitteeni olisi synttäreihin mennessä (2.5) päästä 80kg! Saa nähdä kuinka tytön käy.


minulla on pieni kovakantinen vihko johon rustaan itselleni mitat ylös näin sievästi:D Huomaatteko miten ukkokin on tossa ihan vahingossa pienentynyt alkutilanteeseen;)


Oli kyllä taas kiva kuulla ystävältäni tänään ( 3 viikkoon ei olla nähty) ,että on se tyttö taas laihtunut!^^^

Muuten elämä rullailee omalla painollaan koulun ja kodin välillä. Kävin ostamassa seinäkoukkuja jos saisi viimeisetkin taulut seinille.

maanantai 23. maaliskuuta 2015

Punnitus päivä

Tänään oli siis punnituspäivä!

Elikkä mitat nyt

Rinnan ympärys: 106 / -2cm
Käsivarsi: 38 / ei muutosta
Lantio: 92/ -2cm
"Uimarengas": 120 /-2cm
Reisi: 66 / - 1cm
Pohje 44 / ei muutosta

ja uutena nyt muistin ottaa hanurin ympärimitan ja se oli tällä hetkellä : 116

Paino 97,2

Eli siinä ois tämän päivän tulos. Ihan olen taas tyytyväinen ,kun miettii että kilpparin kanssa tässä mennään. Hassua ajatella ,että tasan vuosi sitten painoin tarkalleen 10kg enemmän! Miksi nyt on silti tosi paljon isompi olo kuin ennen?

Tänään ei asunnoista kuulunut mitään ja se asunto josta ehdin jo hetken innostua oli jo mennyt. Siitä murheissani ja stressissä lähdin aijemmin koulusta. Ei vaan keskittyminen pelannut...

Kaupungilla kävellessä ja pari asiaa hoitaessa pää suorastaan pakotti marssimaan kiinalaiseen syömään ! "jos vaan tänään,ei se vaa`alla näy" . Tein aivan mielettömän työn että sain itteni kaupan kautta (patukkaa naamaan ni palautu verensokeritkin kohdalleen) äkkiä bussiin edes ostamatta mitään typerää! Ihan kun ois tapellu toisen ihmisen kanssa.

Kaiken tän stressin keskellä , kun vanha minä käskee syömään ja lohduttamaan itseään sillä taistelee tämä uusi minä joka haluaa onnistua edes jossain. Voi kun tää elämäntilanne hellittäs ees sen verran,että uskaltaisi huokaista pelkäämättä pahinta.

Hyvää alkavaa viikkoa!

torstai 19. maaliskuuta 2015

Energiaa kun pienessä kylässä!

Kyllä nimittäin huomaa olossa muutoksia jo nyt. Olo on todella pirteä , jaksaisi touhottaa vaikka kuinka. Mieli on myös tavanomaisesta masentuneesta ja väsyneestä muuttunut iloiseksi ja pirteäksi. Ehkä tää on joku ohimenevä juttu,mutta nautin tästä olosta täysin rinnoin.

Tänään ollut pikkasen nälkä aina ruokien välillä,mutta vettä kitaan vaan. Eilen menin jostain aivopierusta johtuen ostamaan sokerittoman energiajuoman! KYLLÄ! Ai elämä sitä oloa mikä siitä seurasi! Järjetöntä huimausta ja päässä pyörimistä jopa istuessa... Ei enää ikinä!

Liikunnan osalta tämän dieetin aikanahan ei kovin raskasta liikuntaa suositellakkaan. Koiran ansiosta/takia tulee käveltyä päivittäin sekä olen nyt siinä Facebookin vatsalihas haasteessa,joten se palvelee jumppa osiota. Salikortti haaveissa kunhan aloitan osaruokailun (ja kehtaan sinne mennä kaikkien fitnes pimujen sekaan hikoilemaan).

Tänään tarkoitus mennä ostamaan blenderi Anttilasta,jossa ne ovat tarjouksessa (toivon mukaan niitä vielä on kun koulu loppuu) tulevaisuuden varalle ja kyllä kaverin luona tuli testattua pirtelöitäkin blenderin kautta pyöräytettynä ja kivan kuohkeita niistä tuli.

Eilen illalla tuli taas tehty salaatti annos ,jonka tiukasti kirjasin kiloklubiin . Kyllä keittiövaaka on kätevä! Salaatti,kurkku,tomaatti,kesäkurpitsa ,seiti ja katkarapu miksaus ja vain n.150 kaloria!:) Eiliset kalorit oli jotain 650 sadan luokkaa yhteensä :)


keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Vanhat tavat tiukassa

Yksi iso ongelmani on itselleni valehtelu ja asioiden kertomatta jättäminen (silloinhan niitä ei ole tapahtunut?), etenkin jos asia koskee itseäni tai avun tarvetta. Esimerkiksi tänne blogiin on hankala kirjoittaa sortumisista,mutta miksi? Ehkä pelkään tuomitsemista,leimaamista luuseriksi.. Vaikka ajatus on itselleni kirjoittaakkin ja tsempata muita (koska kaikillahan on mm. sortumisia ja huonoja päiviä?).

Eli eilen sorruin..söin salaattia ihan ok annoksen kera seitin ja katkarapujen,MUTTA meninkin sitten santsaamaa pelkkiä rapuja... Kirjasin kaikki määrät rehellisesti kiloklubiin ja jäi kalorit alle 800,mutta morkkis on silti... Tänä aamuna vaaka onneksi näytti vähemmän kun eilen,että taisin selvitä vaan itsesyytöksillä.

Eilen tuli ihana fiilis kun ystävä,jonka olen nähnyt n.kolme viikkoa sitten kysyi olenko laihtunut! Kuulemma se näkyy ^^( eli varmasti pahin sipsisuola turvotus on poissa,mutta silti). Tänä aamuna myös pesukonetuoreet "farkut" sujahti jalkaan kivuttomasti:) Pieniä iloja ja tsemppareita tämmöset:)

Tämmöinen nopea koulussa kirjoitettu päivitys tähän väliin :)



maanantai 16. maaliskuuta 2015

Viikonloppu ja punnituspäivä

Viikonloppu oli ja meni,tosin minulla on tänäänkin vapaa päivä koulusta.
Vietin viikonlopun ystäväni luona ja kyllä nimittäin oli tahdonvoima koetuksella. Siellä yleensä ollaan pidetty leffa iltaa kera herkkujen ja muutenkin siellä oli kaapit täynnä kaikkea hyvää (ja ei välttämättä niin hyvää,mutta kaikki vaikuttaa hyvältä tällä hetkellä). Onneksi juuri tämä ystäväni on se minun tukipilarini tässä ja selvisin hienosti. Korvasin viikonlopun aikana pari ruokaa noilla Nutrilett patukoilla ja lauantai iltana söin sälaattia (salaatti,kurkku ,tomaatti kera tonnikalan ja raejuuston).


Itselleni neulominen on se juttu. Eli iltaisin kun katselen vaikka tv-sarjoja minä neulon,jotta on käsille korvaavaa tekemistä joka ennen meni sipsipussista suuhun lappomiseen. Itselle se toimii tosi hyvin .

Veden juontihan on tässä myös yksi olennainen osa. Itselle se ei tuota ongelmaa . Minun ruokailun aikainen vesi määräni on litra kerralla kun ystäväni esimerkiksi ei saa puolen litran pulloa tyhjäksi siinä ajassa kun minä oisin juonut jo kolme samanmoista. Tapa on ollut minulla aina ja myös siskoni on aivan samanlainen.
                                                         Kanakeitto kera protskun

Eilen illalla kävi pieni sortuminen ,josta seurasi pieni morkkis. Söin kolmen hapankorpun sijasta viisi (kera raejuuston ja tunan). Eikä ne kaksi viimeistä ollut edes hyviä/ minulle tuli se tuttuakin tutumpi ja turvallinen ähky ,joka on ollut ystäväni jo vuosia. LUPAAN että ensi viikko vedetään pelkällä nutraus linjalla! Olen Facebookin vatsalihas haasteessa mukana,joten niinä päivinä ainoastaan lisään protsku lisän ruokaani,muuten tiukennetaan linjaa.

                                        Syömäni vitamiini lisät ja Vahva Vihreä Tee



Sitten tähän aamuun.
Painoa oli tippunut melkein kaksi kiloa,eli painoa nyt 99.4kiloa! Pääsin kaksinumeroiseen lukuun! Varmaan kolmeen vuoteen en ole painanut kahtanumeroa kolmen sijasta. MUTTA silti vähän harmitti että näin vähän tippui... Siksi ensi viikko mennään kokonaan pelkällä nutrauksella.



Rinnanympärys: -1
Käsivarsi:-1
Lantio:-3
"Uimarengas":-2
Reisi:-1
Pohje:-1

Yritän nuo mitat saaha välilehteen jossain välissä alkumittojen kanssa. Ystäväni lupasi pistää blogini ulkoasun kohdilleen kuhan ehtii,koska häneltä löytyy hyviä ruokakuvia ja taitoa tehdäkkin se (osaisin itsekkin jollain tasolla,mutta kuvat puuttuu).

Tästä on hyvä jatkaa!

torstai 12. maaliskuuta 2015

Tunnesyöpön tutut tavat..

Minähän olen oikein oppikirjan mukainen tunne syöppö! Joka tunteeseen on voinut aina syödä, suruun mättöä,iloa juhlitaan herkuilla,tylsyyden yllättäessä voi sipsipussin ottaa seuraksi,yksinäisyyden herkut ovat korvanneet jo monta vuotta...
Tänään onkin ollut tunne puolella aivan järjetöntä myllerystä ikävien tapahtumien seurauksena. Ensimäinen ajatus oli ,että aivan vi**n sama mistään dietistä ko kaikki menee muutenkin pieleen,eikun kaikki kaapista nassuun mitä löytää! MUTTA sain pidettyä pään kasassa. Hetken itkutuokion jälkeen tein iltapalan,eli pari hapankorppua tonnikalalla ja raejuustolla (en ehtinyt syömään tapahtumien takia 2 pussia ,jotka korvasin tuolla). Nyt on voittaja olo,vaikka edelleen tapahtuman tunteet myllertää.

Muuten tämä päivä mennyt ruuan osalta tosi iisisti,jopa koulussa opettaja kyseli tunnin aikana juomastani litkusta ja opiskelija kaverit tahtoivat maistella (todeten ettei ole heidän juttunsa:P ).

Löysin yhdestä kaupasta paljon halvemmalla noita pirtelöitä ja vähän isompia pakkauksia oli tarjouksessa, joten nyt on eväät varmaan pariksi viikoksi. Viikonlopulle ostin sokerittoman coca-colan (Lidlin version),jotta "karkkipäivälle" on jotain aivojani huijaamaan.

Kuvia piti ottaa ostoksista,mutta unohdin kaiken sekasorron keskellä,joten kuvattomaksi jää tämä päivitys.


keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

Kolme ekaa päivää

Kolme päivää menty ja suht helppoa on ollut. Mieli se etenkin iltaisin on tosin sitä mieltä, että on ihan ok syödä vaikka sukkapuikot kun eihän niissä ole kaloreita! Ihan uskomaton miten tuo oma polla yrittää saada syömään jotain suolaista, joka on siis aina ollut minun heikkous...

nam nam ruokana kasviskeitto


Tänään on ollut ensimäistä kertaa hieman heikko olo. Minähän siis olen täys keitoilla,eli korvaan kaikki ruuat noilla keitoilla ja pirtelöillä plus lisänä vähän kasviksia ja raejuustoa/tonnikalaa,niin että kalorit jää alle 800, jotta keho menee tuohon ihmeelliseen ketoosiin. Yllättävän pirteä on ollut olo ja mahakin toimii kerrankin todella hyvin ;)
Tänään menin kokeilemaan mansikkapirtelöä Vichyn sekaan.. Ei kannata kokeilla kotona! Sheikkeri+Vichy ja ravistus.. Arvatkaapa kuinka kävi? Jep! Kaikki päin näköäa ja ne mitä jäi mukiin maistui aivan karsealle! Muuten nuo kylmät vaihtoehdot on paljon parempia kuin nuo lämpimät keitot.
Iltaisin kun katselen tv-sarjoja on saanut keksiä kyllä käsille töitä,jotta ei tee mieli napostella. Kohta on siis valmiina 15 sukat ja kaikki ristikkolehdet täynnä ;)
Tänään kävin ekaa kertaa kaupassa (minulta löytyi jo valmiiksi noita soppia kotoa), kylläpä karkit ja sipsit huuteli perään "Ota meidät mukaan! maistumme hyvälle!"... Mutta selvisin voittajana! :) Mukaan lähti myös uusi sheikkeri,koska vanha on ikifossiili ja haiseekin jo kummalliselle.
 Mutta hyvillä mielin jatketaan.
                                                                         Aamupala

Kaiken alku ja tarkoitus

Tarkoitukseni on pitää blogia pääsääntöisesti itselleni muistoksi ja tsempiksi matkalla kohti unelmia, mutta hienoa on jos joku muukin saa tästä jotain irti :)

Blogini tulee keskittymään painon pudotukseeni,tavoitteisiini ja muutenkin saatan raapustella elämästäni ja unelmista.

Kaikkien kirjainten takana on 91 syntynyt nais immeinen Pohjois-Savosta. Omaan erittäin huonon itsetunnon,itsekurin ja tahdonvoiman etenkin tiettyjä asioita kohtaan. Minä olen se joka naureskelee Iltalehden painon pudottajille ,kuinka he varmasti ovat rikkaita joilla on varaa maksaa salikortti,personal traineri ja he varsin ovat niitä "yli ihmisiä" ,siksi he onnistuivat. Olen ikilaihduttaja,vaikka joskus en iso ollutkaan,mutta aina siitä on silti saanut kuulla (vääristynyt kehon näkeminen seurauksena,veikkasin tälläkin punnituksella olevani yli 10kg isompi mitä oikeasti sitten olinkaa). Nykyään olen ylipainoinen. Painoindeksini on 34. Yritän saada kriittiset mitat näkyville fiksusti, mutta lähtöpainoa 101,2kg ja varttahan minulta löytyy 171cm.
Tavoitteeni olisi saada painoa pudotettua aina sinne 65kiloon asti.
Aloitin 9.3 Nutraamaan,jolla aijon saada alkupolkaisun tähän hommaan. Mukama varjostaa kilpirauhasen vajaatoiminta,mutta lääkityksen saatuani painoni ei ole enää noussut. Myös muita kipuja (selkä (välilevy), yliliikkuvat nivelet,migreeni..) on matkassa,joten mennään niiden mukaan ja toivoen ,että ne saadaan kuriin painon myötä.
 Tarkoitukseni olisi saada ravintoterapeutti tähän mukaan (perjantaina keskusteluaika),jotta voisin jatkaa Nutrausta yli sen kolme viikkoa,mitä heidän sivustonsa suosittelee.
Aloituskuvat ja mitat otin joka mahdollisesta kohdasta,mutta saa nähdä uskallanko kuvia tänne ainakaan vielä laittaa,mutta itselle ne on iso motivaatio.

Mitäpä minusta muuta. Elämässäni pyörii koira ja pari kissaa, koulu , ulkoilu, pari hyvää kaveria ja...noh koulu. Tarkoitus valmistua parin kolmen vuoden päästä ja päästä opiskelemaan vielä lisää. Ehkä senkin uskallan paljastaa joskus ,että minne ;)
Haaveissa koulun loputtua muuttaa ulkomaille opiskelemaan/töihin.


Mutta saa nähdä kuinka tytön käy. Intoa on kuin pienessä kylässä ja taistelutahto on tälläkertaa jotain aivan muuta kuin ennen.

 Lopuksi kunnon tsemppi biisi! Elastinen-Eteen ja ylös